ארונות הזזה בחדרי ילדים – שילוב בין עיצוב לבטיחות

ארונות פתיחה וארונות הזזה הם פתרונות האחסון העיקריים בבית הלקוח. מהם ההבדלים ביניהם? מה חשוב לדעת עליהם בטרם ההזמנה? בואו ללמוד הכל על הארונות הביתיים שלכם ולבחור את אלו שהכי מתאימים לשימושכם. לידיעה, שירות מכירת ארונות אינו כולל חציבה או שינוי תוואי של הקיר משום סוג. אם אחת הקונסטרוקציות שלנו מרגישה לכם שנדרשת חציבה אתם תצטרכו לפנות בעצמכם למהנדס בניין לבחינת הנושא.

ארונות פתיחה – מאפיינים עיקריים

ארונות פתיחה הם מוצרי אחסון בגובה ממוצע של 2 מ’ ובמידת עומק ממוצעת של 57 ס”מ. בארונות פתיחה קטנים הגובה הסטנדרטי הוא 1.4 מ’ והעומק 54 ס”מ. ארון פתיחה כזה, שנחשב לקטן ביותר, יכיל דלת שמאחוריה מדפים לסידור בגדים ומתחתיו מגירות גרביים. בדלת השנייה יהיה תא תליית חליפות. מבנה זה נשאר זהה גם בארונות הגדולים, אלא שבהם כמות עמודות קיפול הבגדים גדולה מ- 1, בהתאם למספר הדלתות שהזמנתם. מאחורי כל דלת יש תא מדפים. בקצה של הארון יהיה תא לתליית חליפות ומגירות הגרביים יכולות להיפרס מתחת לדלתות. ניתן לעצב ארון זה בהרבה מאד אופנים ולא להיצמד בהכרח לנישות המסורתיות של עץ ולבן. כיום ניתן להסדיר ארונות פתיחה צהובים, כחולים, ארונות עם תאי רשת, ועוד.

ארונות הזזה – מאפיינים עיקריים

ארונות הזזה הם לרוב ארונות קיר המתאימים לקירות בעלי גובה תקני של 2.45 מ’. לכן, ארונות אלה מתאימים פחות לעליות גג בגובה נמוך, להוציא דגמים זוטרים בגובה זה. גובה תקני של ארון הזזה הוא 2.4 מ’, מה שמשאיר כ- 5 ס”מ בינו לבין התקרה. עומק הארון הוא 60 ס”מ על פי תקן. ארון הזזה בעל 2 דלתות משתרע לרוחב של 120 ס”מ, ותוספת כל דלת מרחיבה את הארון בעוד 60 ס”מ. ניתן לגבש ארונות הזזה עם דלתות עץ או זכוכית. בשני המקרים משתמשים המעצבים בצבעים ובוויטראז’ים להכלת עיצוב ססגוני ומעניין בארון. ניתן גם להסדיר ארון הזזה שבחזיתו מראה.

לסיכום – ארונות פתיחה מול ארונות הזזה

ארונות פתיחה, על אף שהם מבוססים על דלתות ציר, נחשבים צרים במעט לעומת ארונות הזזה, בהם העומק המינימלי הוא 60 ס”מ. בעוד עיצובו של ארון פתיחה מבוסס על הפיסול של הדלת, בארון ההזזה האלמנטים העיקריים הם הצבעים שבאים לידי ביטוי על פלטה ישרה.

השארת תגובה