השפעת עיצוב הבית על הארונות

עיצוב הבית צריך להשפיע ולקבוע את זהות הארון הבא שתקנו. לקוחות רבים עושים את הטעות כשהם מעדיפים מוצר אחסון מסוים על האחר בשל היותו יפה כפריט עצמאי, אך האם יופי זה משתלב עם מה שקורה בבית? ניקח למשל בית שכולו צבוע חום, עם פרקטים מעץ על הרצפה.

האם ארון בצבע כחול ים יוכל להשתלב במרחב? לא קשה לדעת שלא, אבל קיימים ארונות כחול ים – יפים ומיוחדים מאד.

לקוחות מסוימים יבקשו לרכוש אותם ללא כל מחשבה על ההתאמה לעיצוב הבית, ולכן – החלטנו לכתוב מאמר זה אשר יעשה פעם אחת סדר לגבי אופן עיצוב הארונות בתוך מרחב הבית, או בפשטות – כיצד יש לבחור את הארונות בהינתן עיצוב כלשהו בבית?

הצבעים בהם ניחן הבית, והשפעתם על זהות הארון שלכם

זה יפתיע רבים, אבל אנו נגיד שניתן לבחור בצבע מנוגד לצבע העיקרי של הבית. אם כן, מדוע בפתיחת דברינו פסלנו בחירה של אדם שהחליט להציב ארון כחול-ים בבית חום? משום שצבעים כמו כחול וחום אינם מתמזגים גם כשהצבע הכחול הוא באמת כמו בים, ובוודאי שלא כאשר הוא בהיר-שמים. לעומת זאת, אם השארתם את כל הקירות בבית לבנים, ומדובר בצבע שהוא לבן מוחלט, כלומר שלג בעל מרקם מעושן, ולא, למשל צבע קרם או שמנת, בהחלט ניתן להציב ארון שחור פחם, ולהקנות לבית מראה של לוח שחמט: מאד אלגנטי, מאד מודרני ומאד מזמין. לעומת זאת, כאשר הצבע אינו מוחלט אלא מכיל אלמנטים יותר כהים (כמו בדוגמה הזו עם הלבן שמשתנה ללבן קרם) אין מקום למשחק הזה, ואז – יש להיצמד לכללים הרגילים, לפיהם הארון צריך להתאים בצבע לשאר חלל הבית, עם שינויים קלים, אולי, בידיות הפרזול הפותחות או הארון.

הצורה הגיאומטרית של הבית – אחד מנדבכי העיצוב שיש לקחת בחשבון

בבית בסגנון ערבי עם מפתחים בצורת קשתות מומלץ שיהיו ארונות בעלי צורה תואמת, ואכן – בלא מעט בתים הבנויים בסגנון הזה ניתן למצוא ארונות עם דלתות קשת המשלימות את המפתח החצי מעגלי, ממש כשם שבבית מערבי על טהרת המלבנים והריבועים – יהיה זה ארון בעל 4 צלעות שימשול במרחב הביתי. בניגוד לקשר הבין גוני – שניתן לשחק אתו כפי שהדגמנו, בבחירת צורת הארון אין הרבה מקום למשחק, אלא אם כן ביצעתם שינוי טרנזיטיבי בעצמכם – שגרם להתאמה, למשל – יציקת גבס בצורה של הארון שבחרתם סביב הדפנות שלו.

השארת תגובה