ארונות פתיחה מעוצבים כחלק מעיצוב חדר השינה

בחירת ארונות עבור חדרי ארונות או מגורים היא משימה מורכבת אשר טומנת בחובה מספר שלבים שחשוב מאד לדעת ולהכיר. סגנונות הדלתות עשויים להיות עם פתיחה כלפי חוץ, או באמצעות הזזה של הדלת ימינה ושמאלה. הראשונים נקראים ארונות פתיחה והאחרונים – ארונות הזזה. במאמר זה נתמקד בדרך המומלצת ביותר לבחירת ארונות פתיחה.

סגנון העיצוב של הדלת

לסגנון העיצוב של דלת ארון הפתיחה מגוון כיוונים אפשריים. ניתן להתמקד בארונות פתיחה בעלי סגנון מחוספס, או סגנון חלק ומלווה בפיתוחים קלאסיים בדמות גילופים אומנותיים. מנגד, ניתן לבחור סגנון חלק לחלוטין לדלת, ובכך להדגיש את העיצוב הבורגני המודרני בבית. סגנון העיצוב של הדלת מתבטא גם בגוון ולא רק בצורה ובטקסטורה, כאשר האפשרויות היא בחירת דלת בסגנון מודרני לבן (וסביבתו), וינטאג’ חום (וסביבתו) או מנגד, דלת זכוכית שקופה עם פרופיל בצבעים אלו.

סגנון העיצוב של הפרזול

הפרזול הוא כל חלק שמחזיק את הפלטה של הדלת במקומה ודואג לאיזון סימטרי בפתיחה ובסגירה שלה. הוא מורכב מידיות פתיחה, מערכת צירי דלת ומסגרות דלת. בדרך כלל נהוג כי ארון פתיחה מכיל צבע-פרזול שונה מצבע הפלטה העיקרית לשם יצירת גיוון, אך בתחום ארונות פתיחה מעץ – הנוהג הוא דווקא לשלב ידיות באותו סגנון עיצוב. כך או כך, ניתן לבחור פרזול שיתאים לבית במאת האחוזים באמצעות עיון בהדמיות מחשב בחנויות ארונות.

גודל הארון

ממדיו של הארון נקבעים על פי כמות הכניסות שלו. ארונות פתיחה בהתאמה אישית ניתנים לבחירה על פי כמות של 2-4 דלתות. בדרך כלל, ארון פתיחה 3 דלתות או לחילופין ארון פתיחה 4 דלתות הם המקובלים ביותר בקרב צרכנים בעידן המודרני. הדבר מקנה לבית ארון פתיחה מעוצב המתפרס על פני כל/מרבית חלל הקיר, ובכך מקרין עוצמה רבה ברחבי הבית.

התאמה ויזואלית לחדר

כשאתם בוחרים ארון פתיחה בנוסח הסופי שלו, שימו לב גם בגודל החדר, ואל תבחרו ארון עם ידיות, מסגרות או צדודיות עבות מדי לחדר קטן, או ארון דק במקרם עדין לחדר גדול. הדבר יהווה מתכונת ליצירת עיצוב לא מתאים ולא סימטרי. בחרו רק ארונות פתיחה שמשתלבים באופן נאות בממד. הדרך הכי פשוטה לעשות זאת היא באמצעות הדמיות מחשב של חנות ארונות.

השארת תגובה